30 Mayıs 2013 Perşembe

Polisleri neden sevmiyorum?

Şimdi böyle bir başlık olunca bizi terörist falan bellemeyin. Aktivist bile değildik.

8-10 sene önce ben daha cücük bir çocuğum. Bayram arefesi babamın amcalarını Yalovaya ziyarete gidiyoruz. İstanbuldan arabalı hızlı feribota bindik. Baya kalabalığız.

Babaannem, kuzenlerim, amcam, halam falan ailecek yoldayız.

Hızlı feribotlar o zaman yeni daha ilk senesi falandı. İçinde çocuk parkı falan bile var. Halam ve eniştem ufak çocukların başında parkta bekliyorlar. Bizim de kuzenimizle tuvaletimiz gelince babam bizi tuvalete götürdü.

Babaannem bizim 8-10 kişilik boş koltuklarımızda tek başına oturuyor. Herkes bir yerlerde olunca orda eşyalarımız, haliyle ıvır zıvırlarımız var.

Biz tuvaletten dönüyoruz yaklaşırken babaannemin bir adamla tartıştığını gördük.

Babamın bir elinden ben, diğer elinden benden bir yaş küçük kuzenim tutuyor.

Babam sadece "Ne oldu anne?" dedi.

Bu kadar. Devamında bizim bir şey yapmamıza gerek kalmadan bir hengame koptu.

Hemen babaannemin yanında iki adam eşleriyle oturuyormuş. Bunlar olayı başındann beri gördükleri için adama zaten uyuz olmuşlar. Patlayacak yer arıyorlarmış. Babamın üniversiteden arkadaşlarıymış. Babamı birden görünce o da "Ne oldu anne? der demez "vay bu Oktay'ın annesiymiş" diye adamın üzerine atladılar.

Biz tartışma ne falan bilmiyoruz daha ama birden tekme tokat bir kavga çıktı. Adam aradan kafası her çıktığında "siz benim kim olduğumu biliyor musunuz lan" diyor, der demez bir yumruk daha yiyor.

Adam baya pataklandı. Sonra ortalık yatıştı. Adam cam kenarında sürekli bir yerleri arıyor. Biz şüphelendik ama olan oldu artık.

Sonra olay öğrendik ki şöyle gelişmiş.

Adam geliyor bizim koltukları boş görünce oturmak istiyor. Babaannemde burası bizim yerimiz diyor.
Adam biletleri göster diye ısrar edince; babaannem de ben de değil oğlumda biletler şimdi gelirler diyor adam sürekli sen benim kim olduğumu biliyor musun vıdı vıdı edince kimsen kimsin diye atarlanıyor babaannem.

Sonra babaannem bir bakıyor eşi hamile; eşiniz hamileymiş buyrun otursun diyor.
Adam sen kimsin bana acıyorsun diye iyice hadsizleşiyor.

Biz de tam o sırada gelince olay patlıyor.

Meğer adam Yalova bölgesinde baş komisermiş.

Kıyıya yaklaştık eniştem arabayı almaya gitti. Biz de babamla birlikte çıkıyoruz. Bir baktık her yer polis kaynıyor. 3-4 minibüs, 2-3 polis arabası artık adam nasıl abarttıysa ordu toplamış. Biz toplasan 9 kişiyiz dördü çocuk, üçü kadın.

Polis babama yaklaştı; sizi karakola kadar alacağız diyince ben ağlamaya başladım. Babam da sinirlendi çocukları eve bırakayım şu adrese gideceğim ben karakola gelirim dedi. Adamlar yok mok derken babamla tartışıyorlar.

O kavgayı çıkaran babamın arkadaşları feribottan çıkıp polislerle babamı görünce bir patinaj çekip arabadan atladılar.

Bu sefer biz ne olduğunu anlamadan polislere saldırdılar!

Tekrar inanılmaz bir kargaşa başladı. Babamı minibüse sokuyorlar arkadaşları babamı çıkarıyorlar; bu sefer arkadaşını arabaya sokuyorlar. Onu babaannem çıkarıyor, babaannemi sokuyorlar.

30- 45 dakika bu böyle sürdü gitti.

Biz üç kuzen gerizekalı gibi deniz kenarında el ele tutuşmuş ağlıyoruz.

Babam bir an bizi görüyor; gözü dönüyor.

Komisere diyor ki "tamam gel özür dileyeceğim"

Ama deniz kenarında babam sonradan anlatınca diyor ki kafaya koydum adam gelecek yakalayıp geminin pervanesine atacağım, öyle gözüm döndü.

Adam son anda anlayıp kaçmaya başlıyor.

Kargaşa falan derken polislerle konuşuluyor, ne olup bittiği anlatılınca adamlar bizden özür dilediler.
Baya terör örgütü muamelesi gördük biz orda, çoluk çocuk rezil olduk.

Babamın arkadaşının üzerinde beyaz boğazlı bir kazak vardı, en son kazağın sadece boğazı kalmıştı.

Neyse kalktık gittik ziyaretlerimizi yaptık, bir gün sonra döneceğiz.
Biletlerimiz falan da alınmış önceden.

Ben diyorum yok illa ben hızlı feribotla gitmem; bir daha binmem ona.

Beni kandırdılar kalktık gittik.

Tam hızlı feribota bineceğiz; aynı feribota denk gelmişiz. Mürettebat görünce bizim arabayı tanıdılar biz binerken bütün çalışanlar bizi alkışlıyordu ahah bu da böyle saçma salak bir anımdır.

O gün bu gündür polisleri sevmem.

Hiç bir zaman da seveceğimi zannetmiyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder